رفتارشناسی دیسک چیست و چه فایده‌ای دارد؟

رفتارشناسی دیسک چیست و چه فایده‌ای دارد؟

آیا تا به حال به دنبال این بوده‌اید که بیشتر خود را بشناسید و با ویژگی‌های اخلاقی خودتان آشنا شوید؟! شاید این سوال در ابتدا کمی عجیب به نظر برسد و از خود بپرسید مگر می‌شود کسی ویژگی‌های خود را نشناسد؟! اما جالب است بدانید که طبق آمار، تعداد زیادی […]

رفتار سازمانی چیست و چه اهمیتی دارد؟

رفتار سازمانی چیست و چه اهمیتی دارد؟

عوامل زیادی بر رفاه شغلی کارمندان درون یک سازمان تاثیرگذار هستند که اصلی­‌ترین آن­‌ها چگونگی تعامل و همکاری افراد درون آن سازمان است. در صورتی که این همکاری خوب و مثبت باشد، خشنودی، بهره‌­وری، وفاداری و مواردی از این قبیل در بین کارمندان افزایش می‌­یابد. اما اگر تعاملات بین افراد […]

کاربرد شخصیت شناسی در مدیریت رفتار سازمانی

شناخت شخصیت مدیران از طریق سبک مدیریتی آن‌ها چگونه امکان‌پذیر است؟

محیط سازمان سبب می­‌شود که مدیران در آن در هر زمان و متناسب با شرایط پیش آمده سبک مدیریتی مناسب را پیش بگیرند. این سبک مدیریتی باید بر اساس تیپ شخصیتی مدیر و کارمندان و شرایط موجود انتخاب شود تا موجبات اثربخشی و افزایش بهره‌­وری سازمان فراهم شود. هم مدیر […]

نقش مدیریت زمان در موفقیت سازمان‌ها چیست؟

نقش مدیریت زمان در موفقیت سازمان‌ها چیست؟

با توجه به افزایش رقابت‌های موجود در جامعه امروز، توجه به نقش مدیریت زمان در موفقیت سازمان‌ها، معیاری مهم و اساسی است. همان‌طور که افراد برای انجام فعالیت‌های روزانه خود نیاز به برنامه‌ریزی دارند، سازمان‌ها نیز برای تحقق اهداف خود نیازمند یک برنامه‌ی جامع و کاربردی هستند تا بازدهی بالایی داشته […]

چگونه روانشناسی به رفتار سازمانی کمک می‌کند؟

چگونه روانشناسی به رفتار سازمانی کمک می‌کند؟

موارد زیادی را می‌­توان نام برد که بر رفاه کارمندان در محل کار تاثیر­گذار است. اصلی‌­ترین مورد، روشی است که افراد سازمان بر اساس آن به همکاری با یکدیگر می‌پردازند. زمانی که کارمندان یک سازمان نتوانند با هم همکاری و همیاری داشته باشند رضایت شغلی، بهره‌­وری و بسیاری از موارد […]

بررسی اهمیت رفتار سازمانی

بررسی اهمیت رفتار سازمانی در مدیریت از زوایای مختلف

مطالعه و تحلیل رفتار سازمانی از آن جهت مهم است که می‌­توان به درک بهتری نسبت به رفتار افراد درون سازمان پی ­برد. توجه به رفتار سازمانی می­‌تواند در پیشرفت سازمان بسیار تاثیرگذار باشد. شرکت­‌ها و سازمان­‌ها همیشه روی افزایش عملکرد و درآمد کسب و کار خود تمرکز دارند و […]

تاثیر شخصیت افراد در رفتار سازمانی

تاثیر شخصیت افراد در رفتار سازمانی

برای درک رفتار سازمانی، درک رفتار فردی ضروری است. ماهیت و شخصیت فردی انسان ریشه اصلی رفتار او می باشد. سازمان نیز تشکیل شده از افراد است و رفتار سازمانی صحیح، کاملا وابسته به کارکنان آن مجموعه می‌باشد. در ادامه از این مقاله اچ آر سرویس، تاثیر شخصیت افراد در […]

سازمان انطباق پذیر

انطباق پذیری سازمانی یعنی چه؟ چه ویژگی‌هایی دارد؟

در عصر کنونی سازمان‌ها برای بقای خود نیاز به استفاده از تجربیات گذشته و سازگاری با تغییرات محیطی دارند. درواقع ویژگی انطباق پذیری، یکی از مهم‌ترین خصوصیات هر سازمانی است و آن را در راه رسیدن به اهدافش یاری می‌کند. سازمان‌های انطباق پذیر به دلیل بهبود ارتباط با محیط بیرون […]

اهمیت مدیریت تغییر در سازمان ها

مسئله تغییر و تحول جزو آن دسته از مسائلی است که توجه بالایی را می‌طلبد. این موضوع در هر دوره‌ای، نقش مهمی در پیشرفت سازمان‌ها و افراد داشته است. اصلی‌ترین مسئله در مواجهه با تغییرات، پذیرش و کنترل آن‌ها می‌باشد. معمولا تغییر کردن امری سخت و پیچیده است؛ به طوری‌که […]

ارتباط موثر کارمندان با هم

نحوه ارتباط موثر کارمندان با هم باید به چه صورتی باشد؟

در هر شغل و جایگاه اجتماعی که قرار داشته باشید، بیشترین زمان روزتان را با همکاران خود می­‌گذرانید. اگر مدیر یک شرکت یا سازمان باشید باید علاوه بر حفظ ارتباط خود با کارمندان سازمان، بر نحوه ارتباط موثر کارمندان با هم نیز تاثیرگذار باشید. این موضوع خیلی مهم است که […]